topbella

Monday 30 May 2011

Kene Buli



"Cuba test buli diri sendiri dulu"


Hai anda di sana.. hey di sini juga. di tepi sana juge. di mana-mana jua. hari ni tetibe kan.kan.kan ku terkenangkan kisah dolu-dolu. kisah zaman hingusan *bak kata orang tua veteran* hehe. tak tau ler kenapa tetibe jer nak kenang-kenang kisah lama. mungkin tengok kanak-kanak sekolah zaman sekarang. rindu tau zaman sekolah aku dolu-dolu. sangat manis ok. pahit lotak tepi kalau buleh buang dalam lobang dan timbus. hua2. Tapi hari ni nak konang pasal buli. Yelah buli membuli ni dari dolu sampai sekarang dah ada. cume tak seteruk macam sekarang lah kan? kan? kan? *sila angguk dengan pantas*

Mari kita mula cerita yer kanak-kanak. Pada zaman dahulu Sume ni bermula tak silap aku time darjah satu. Ha nampak darjah satu pon dah pandai buli tuh. Ha time tuh make up pon tak reti lagi. Pakai bedak pon tak terurus. hoho. ok ok cerita sebenar adalah tentang 1 hari tu kitorang kene kemas kelas. Alah biasa lah kan macam korang dulu tak wat. macam lah kelas korang dulu ada upah orang gaji suruh tolong kemaskan kelas korang. betul tak? Biasa lah aku un time tuh rajin-rajin kan diri kemas. aku ni kemas lah laci-laci meja kawan-kawan aku ni. Budak-budak kan mesti lah laci meja bersepah dengan sampah. Ok time kat 1 meja ni aku pon macam biasa lah keluarkan semua yang ada dalam laci tu. tetibe terjatuh 1 benda. Lah baju sukan sukan rupanya. Punya lah busuk. uh uh uwek. nak muntah kot. aku pon ap lagi mula lah membuat announcement "hey2 sape punya baju ni" *sambil pegang dengan pembaris dan tutup hidung* apa lagi datang sorang budak laki ni. namanya terpaksa dirahsiakan ok. Bukan tak ingat tapi kecian nanti takut mengaibkan. heheh. budak laki tu pon amik r baju die terus masuk dalam beg. eh aku ni pulak time tu nakal ya amat. terus jer ejek die sampai nak balik sekolah. ha nakal bukan aku ni. dan dan dan yang paling paling aku tak boleh lupa budak laki tu nangis kene ejek ngan aku. hahahaha. Nampak sangat aku ni hebat membuli. hahaha

Semenjak kejadian tuh kan kan kan aku dari darjah 1 sampai darjah 6 tak penah lah kene buli. Bukan apa aku ni kalau kene buli aku pasti lawan balik. haha betapa hebat nya aku ni. Kan dah terbangga. Pastu aku ni rancak jer mencubit orang dulu. Ha sampai budak lelaki sekolah rendah dulu kalau jumpa aku mesti kata "eh aku takkan lupa lah ko punya cubitan. Power seih boleh buat menangis" hahaha. Nak wat macam mana time dulu aku ni budak pantang di buli. Sesape berani buli pasti akan balik dengan menangis. hahah betapa ganas nya aku ni.

Tapi tu semua zaman dolu-dolu. Zaman sekarang kalau kene buli aku tetap lawan gak tapi tak ler lawan macam dulu. Yelah yang buli pon sekadar bergurau. Tak per aku faham. Kalau yang betul-betul nak buli aku meh sini aku lesing sampai berpusing.. hahaha. ok ok dah dah. Penat sudah.


comel kan? pingu-pingu


P/S: i Miss that moment

0 luahan perasaan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KakiBLOGGER

Empunya Blog

My Photo
Adibah Jumali
Memiliki aset dimple termahal. Love to make people laugh and love to smile :-) Saya suka warna purple :))
View my complete profile
 
Cik Diba© Designed by: Compartidisimo