topbella

Monday, 1 August 2011

Terawih Macam nih

Hari ni hari pertama berpuasa. Huhu alhamdulillah dapat selesaikan 1 hari berpuasa :)) Hari ni terasa letih. Ntah apsal ntah. Aish. Oh oh tadi pergi terawih kat masjid. Aih tempat perempuan tuh ada tempat bocor. Abis basah lantai. Keciannya dah uzur rupanya masjid tuh.

Oh bukan nak cerita pasal tuh tapi nak cerita pasal dolu-dolu solat terawih kat sekolah. Dolu kan Cik Diba sekolah kat teknik sepang, sekolah nh agak islamik lah. Sebabnya kitorang memang kene jaga adab habis-habisan. Siap pisah tempat laluan lelaki dan perempuan. Hoho. Paling Cik Diba ingat kan bila terawih jep kalau budak-budak sekolah yang bawak, pergh lama seih. Mao tak lama depa dok baca surah Al-Baqarah wei. Cik Diba dah ler tak hafal surah tuh. Ha memang tunggu jer lah imam tuh abis baca. Nampak benor tak berapa nak khusyuk. Bila dah abis pergh lega seih. Hoho. Kadang-kadang kan wat 8 jep pastu pakat-pakat dok kat luar siap berbaris. Patuh wat acara urut bahu. Hahah ko ada? Lawak jer dulu. Siap dalam barisan tuh ada yang tak kenal pon. Main bantai jer ikut. Junior pandang kitorang pelik jep. Yelah nak wat macam kitorang mana berani. Baru masuk tak sampai setahun lagi. Gila ko nak wat kepala kat sini. Hoho. Padahal dorang memang selalu wat kepala. Eh lari tajuk eh. Ok2 balik ke pangkal jalan :)) Tapi kan kitorang selalu jeles ngan budak laki. Mao taknya dorang selalu dapat moreh. Kitorang yang perempuan nih kadang-kadang jer. Huhu. *padahal kalau ada bukan nak makan pon. Hehehe. Tapi terawih kat sekolah memang seronok. Yelah sebab kadang-kadang yang jadi imam tuh ustaz jemputan. Bila ustaz jemputan pasti lah baca surah-surah lazim. Ha time tuh lah Cik Diba terasa khusyuk sikit sembahyang. Hahaha

kecik-kecik dah rajin ikut solat terawih :))

P/S: Indahnya hidup ini

2 luahan perasaan:

RAFIQAH SHAHIRA said...

fuh jadi rndu plak kat septech..
plg best amalan solat maghrib lu bru mkn. bg aku la.. and sampai skrg ak slalu wat cmtu..

Adibah Jumali said...

tau x pe.
rndu semac

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Empunya Blog

My Photo
Adibah Jumali
Memiliki aset dimple termahal. Love to make people laugh and love to smile :-) Saya suka warna purple :))
View my complete profile
 
Cik Diba© Designed by: Compartidisimo