topbella

Saturday, 28 July 2012

Kejar Ayam Goreng, Anak tinggalkan


Assalammualaikum!

Ha jangan lebih-lebih telan air liur tu. Hadoi hadoi baru jer tunjuk ayam goreng korang dah dok telan-telan air liur. HAHAHAH. Mengancam kan. Ha bulan puasa ni Cik Diba macam biasa tolong pakcik Cik Diba meniaga ayam goreng dengan air :) Cik Diba tumpang juga air soya buatan Cik Diba. Alhamdulillah lakulah juga. Habis tiap hari. Rezeki di bulan Ramadhan ^_^

cik diba dan adik cik diba tolong meniaga :)
seronok ;)

Kalau dah namanya meniaga macam-macam orang jumpa. Macam-macam situasi pon ada. Yang paling bestnya ada suatu hari tu adalah seorang mak ni dengan dua orang anak dia datang nak beli ayam goreng. Dah seronok-seronok pilih ayam goreng terus jer bayar. Tiba-tiba Cik Diba terpandang sorang anak dia ni tengah sibuk perhati hape ntah sampai tak perasan mak dia dah pergi. Cik Diba pon panggil adik tu bagitau mak dia dah pegi. Nasib baik mak die tak jauh lagi baru sampai kat gerai depan tu. Mak dia pon satu dah dapat ayam sampai tak perasan anak tertinggal. Kesimpulannya sila lah pengang anak-anak anda ketika di pasar. Ni pegang bungkusan makanan sampai anak pun tak terpegang. Aih.


mak tinggal saya sebab tak cukup tangan pegang ayam goreng ;(


p/s: setiap kali bulan Ramdhan confirm orang akan cari air soya. Kenapa ye? 

0 luahan perasaan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Empunya Blog

My Photo
Adibah Jumali
Memiliki aset dimple termahal. Love to make people laugh and love to smile :-) Saya suka warna purple :))
View my complete profile
 
Cik Diba© Designed by: Compartidisimo